Advenin yli 100 laitosta yhdessä kunnossapitojärjestelmässä

Adven tuottaa yritysten tarpeisiin räätälöityjä höyry-, lämpö- ja kylmäenergiaratkaisuja sekä lämpöä kymmeniin kaukolämpöverkkoihin. Yritys halusi yhtenäistää laitostensa kunnossapitokäytäntöjä ja toiminnan suunnitelmallisuutta. Työkaluiksi valikoituivat ARROW Maint käyttöpäiväkirja ja ARROW Maint-kunnossapitojärjestelmä.

Adven irtautui Fortumista itsenäiseksi yritykseksi vuonna 2012. Tuolloin Advenilla oli taustallaan jo yli 30 vuoden kokemus räätälöidyistä energiaratkaisuista. Samoihin aikoihin yrityksen Suomen laitoksissa päätettiin ottaa käyttöön ARROW Maint-käyttöpäiväkirja sekä ARROW Maint-kunnossapitojärjestelmä.

Järjestelmät otettiin käyttöön viidessä pilottivoimalassa vuonna 2012. Muutostarpeita käytiin läpi ARROWin ja Advenin yhteisissä workshopeissa. Pilottivaiheen jälkeen uusia laitoksia on lisätty järjestelmään jatkuvasti. Tällä hetkellä Maint-käyttöpäiväkirja on käytössä kaikissa, yli 120:ssä Advenin laitoksessa ja Maint-järjestelmä 103 laitoksessa.

Advenin tuotantoinsinöörin Leo Vesken mukaan kunnossapitojärjestelmän ja käyttöpäiväkirjan käyttöönoton taustalla olivat kiristyneet viranomaismääräykset ja asiakkaiden toiveet.

”Viranomaismääräykset ovat tiukentuneet. Nykyään kaikille yli viiden megawatin voimaloilla tulee olla kunnossapitojärjestelmä. Käyttöpäiväkirja taas vaaditaan kaikilta laitoksilta. Asiakkaammekin ovat toivoneet järjestelmää, jotta kunnossapitoon liittyvät tiedot pysyvät tallessa, vaikka käyttäjät vaihtuisivatkin”, Veske sanoo.

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

ARROW on nyt Pinja – teollisuuden uudistamisella ja digitalisaatiolla vahvaa kasvua

  Digitalisaation ja teollisuuden uudistamisen kumppani Protacon muuttuu Pinjaksi. Pinjan muodostavat Protacon ja siihen viime vuosina kasvun myötä mukaan tulleet ARROW, SWD, Descal, Netwell, Vision Systems sekä Powen. Pinja on johtava toimija valikoiduissa teollisuuden ohjelmistotuotteissa sekä merkittävä teollisten järjestelmäratkaisujen ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen kumppani. Teollisuuden uudistamisen ja digitalisaation kasvava kysyntä johtuu globaalin toimintaympäristön vaatimasta kilpailukyvyn […]

Lue lisää

ARROWn toimitustiimi kasvaa – Jussi Saikkonen Customer Manageriksi

Kone- ja tuotantotekniikan insinööri Jussi Saikkonen on aloittanut Customer Manager, Productivity Solutions -tehtävässä 17.2.2020. Savonia-ammattikorkeakoulusta valmistunut Saikkonen on opiskellut myös tietojenkäsittelytieteitä Tampereen yliopistossa. Ennen ARROWlle siirtymistä Saikkonen on työskennellyt mm. Suomen Erillisverkkojen palveluksessa tuotehallinnassa, erilaisissa projekteissa sekä IT-palvelunhallintaan liittyvissä tehtävissä asiakasrajapinnassa. Aikaisempaa kokemusta hänelle on kertynyt myös paperiteollisuuden puolelta. ARROWlle Saikkonen hakeutui uusien haasteiden perässä. […]

Lue lisää

Henry Laitinen kunnossapidon Customer Manageriksi

Energiatekniikan insinööri Henry Laitinen on aloittanut Customer Manager, Maintenance Solutions -tehtävässä 25.11.2019 alkaen. Aiemmin työurallaan Laitinen on toiminut mm. suomalaisen energiayhtiö St1:n uusiutuvan energian liiketoiminnassa kunnossapitoinsinöörinä työtehtävien keskittyessä pääasiallisesti bioetanolilaitosten kunnossapidon projekteihin, suunnitteluun ja kehittämiseen. ARROWlle Henry hakeutui hyvien kokemusten siivittämänä. ”ARROW oli minulle tuttu kumppani asiakkaan näkökulmasta. Tämä oli ehdottomasti yksi iso kannustin hakuprosessissa; […]

Lue lisää