Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

ARROWn myyntitiimi vahvistuu – Tiina Koivu aloitti SDR:n tehtävässä

Restonomi Tiina Koivu on aloittanut Sales Development Representative -tehtävässä 19.9.2019. Tiinan tehtävänkuva ARROWlla sijoittuu markkinoinnin ja myynnin välimaastoon alkaen potentiaalisten asiakkuuksien hankkimisesta proaktiiviseen asiakassuhteiden rakentamiseen. ARROWlle Tiina päätyi sattumien summana. Uusia urahaasteita etsiessä vastaan tuli työpaikkailmoitus, joka herätti kattavan ja monipuolisen työkokemuksen omaavan naisen mielenkiinnon nopeasti. ”Vaikka toimiala on minulle uusi, ovat myynnin ja markkinoinnin […]

Lue lisää

Olemme mukana Alihankinta 2019 -messuilla Tampereella 24.-26.9.

Etsitkö kumppania teollisuuden digitalisaatioon ja uudistamiseen? ARROW:n ja Protaconin yhteisellä osastolla messuvieraat pääsevät tutustumaan kunnossapidon hallintaa helpottavaan ARROW Novi -järjestelmään sekä tuotannonohjaukseen ja -kehittämiseen tarkoitettun ARROW GEMA -järjestelmään. Lisäksi osastolla esitellään tarkan mittaamisen laserkeilainta, tuotekehitystä ketteröittävää HIL-simulaattoria sekä uuden akkuteknologian sähköpropulsiojärjestelmää. Tervetuloa osastollemme E112! Järjestelmät ennakoivaa kunnossapitoa ja tehokasta päivittäisjohtamista varten ARROW Novi digitalisoi teollisuuden […]

Lue lisää

Supset Oy:n tuotannon tiedonkeruujärjestelmäksi ARROW GEMA

Leppävirralla sijaitseva konepaja Supset Oy on valinnut ARROW GEMA -järjestelmän tiedonkeruuseen ja tuotannon kehittämiseen. Vuonna 2005 perustettu Supset on CNC-koneistukseen keskittyvä sopimusvalmistaja, joka valmistaa räätälöityjä ratkaisuja asiakkailleen. Yrityksellä oli etsinnässä järjestelmä, joka tukisi heitä kokonaistehokkuuden kasvattamisessa sekä toiminnan ja tuotannon kehittämisessä. ”ARROW:ssa meidät vakuutti erityisesti heidän hyvä maineensa. Heillä on pitkä historia toimialalta ja he […]

Lue lisää