Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Lue seuraavaksi

ARROW Engineering Oy:n konsepti ja brändi uudistuvat, toiminnot keskittyvät Jyväskylään

Lähes 25 vuotta toiminnassa olleen jyväskyläläisen ARROW Engineering Oy:n tuottavuuden parantamisen konsepti kirkastuu, ja samalla ARROW brändi uudistuu. Kyseessä on merkittävä satsaus palvelukonseptiin, tuotekehitykseen, resursseihin sekä markkinointiviestintään. Uudistuksen myötä yhtiö myös keskittää toimintojaan Jyväskylään. ARROW Operational Excellence -konsepti sisältää järjestelmäratkaisut tehtaan tuottavuuden, käyttövarmuuden, läpimenoajan sekä päivittäisjohtamisen tehostamiseksi. Ratkaisut auttavat tuotannon ja teknologian operatiivista johtamista ja […]

Lue lisää

Äänekosken Energia liittyi Novi-kunnossapitojärjestelmän kasvavaan käyttäjäjoukkoon

Äänekosken Energia päivitti kunnossapidon järjestelmäratkaisun ja päätyi valinnassa ARROW Noviin. ”Useampi vaihtoehto katsottiin läpi ja päätökseen vaikuttivat Novin käytettävyys ja monipuolisuus. Nyt saadaan Novilla huoltosuunnitelmat kuntoon ja tarpeelinen Reittihuollot-ominaisuus käyttöön” tuotantoinsinööri Atte Myllylä kertoo. Myllylän rooli tulee olemaan Novin pääkäyttäjänä. Novin avulla moni aiemmin muistin varassa ollut asia saadaan nyt dokumentoitua. Järjestelmää tullaan käyttämään sekä […]

Lue lisää

Virtain Energia valitsi ARROW Novin kunnossapidon järjestelmäratkaisuksi

Virtain Energia on valinnut kunnossapitojärjestelmäkseen ARROW Novin. Viiden eri vaihtoehdon joukosta Novi erottautui erityisesti helppokäyttöisyydellään sekä hinta-laatusuhteen osalta. ”Asentajat ovat ottaneet Novin reippaasti käyttöön. Palaute on ollut positiivista ja toiminnan oikea-aikaisuuteen voidaan nyt panostaa enemmän” käyttöpäällikkö Raimo Sundberg kertoo. ”Aiemmin kunnossapidon asiat olivat excelissä. Novin myötä korjaushistoria jää talteen. Lisäksi omat sekä viranomaistarkastukset tulevat hoidetuksi […]

Lue lisää