Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

Vahvaa kunnossapidon osaamista ARROW:lle – Teemu Varjamo Customer Manageriksi

Kone-ja tuotantotekniikan insinööri Teemu Varjamo, 33, on aloittanut Customer Manager, Maintenance Solutions- tehtävässä 8.4.2019 alkaen. Varjamolla on pitkä kokemus kunnossapidon kehitysinsinöörin ja työnjohtajan tehtävistä Maintpartnerilla, jonka kautta myös ARROW-järjestelmät olivat hänelle ennestään tuttuja. ”ARROW:lla houkuttelivat erityisesti kehittymismahdollisuudet kunnossapidon asiantuntijana, sekä prosessien että järjestelmien näkökulmista. Odotan erityisesti, että pääsen hyödyntämään kokemustani kunnossapidon materiaalihallinnan ja ennakkohuoltojen suunnittelusta […]

Lue lisää

Uudistuksia ARROW:n johtoon

DI Sami Kajan, 32, on nimitetty ARROW Engineering Oy:n toimitusjohtajaksi 22.3.2019 alkaen. Kajan seuraa tehtävässään palveluksesta pois jäävää, yrityksen perustajäsentä Pekka Pylkkästä. Kajan on toiminut kolmen vuoden ajan ARROW:n varatoimitusjohtajana sekä järjestelmätoimituksista vastaavana johtajana. Tätä ennen hänellä on takanaan kansainvälinen työura elintarviketeollisuudessa. ”Innokkain ja odottavaisin mielin otan uuden tehtävän vastaan. ARROW on erinomaisessa markkina-asemassa mutta […]

Lue lisää

Saarijärven Kaukolämpö vakuuttui ARROW Novin ominaisuuksista

Vuodesta 1961 asti toiminut Saarijärven Kaukolämpö Oy on valinnut ARROW Novi -kunnossapitojärjestestelmän ennakoivan kunnossapidon hallintaa ja kehittämistä varten. Saarijärven Kaukolämpö Oy on Saarijärven kaupungin omistama ja 5 lämpökeskusta kattava energiapalveluyritys, jonka tavoitteena on edullisen ja hintavakaan kaukolämmön tuottaminen Saarijärven keskustan alueelle lähienergiaa hyödyntäen. Saarijärven Kaukolämmöllä ei ole ollut käytössään varsinaista kunnossapito-ohjelmistoa, sillä edellisen järjestelmän käyttöönotto […]

Lue lisää