Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

Haemme ohjelmistokehittäjiä!

Oletko koodausurasi alkuvaiheessa oleva innokas uuden oppija vai jo kokeneempi koodauksen taitaja? Taipuvatko hyppysissäsi C#, Javascript, HTML5 tai ASP.NET tai omaatko valmiudet ja innostusta ottaa nämä kielet haltuusi? Panostamme vahvasti tuotekehitykseen ja haemme nyt Jyväskylään OHJELMISTOKEHITTÄJIÄ Työssäsi voit osallistua osaamisesi mukaan koko järjestelmämme kehityskaareen tai syventyä sinua kiinnostavaan osa-alueeseen. Teemme järjestelmämme parissa omalla tiimillä pitkäjänteistä […]

Lue lisää

Rekrytoimme! Haemme kahta henkilöä Customer Manager-tehtävään

Onko sinulla tekninen koulutustausta, vahva halu kehittyä asiantuntijana ja valmius liikkuvaan, itsenäiseen asiakastyöhön? Vahvistamme tuottavuuden asiantuntijatiimiämme Jyväskylässä ja haemme kahta henkilöä CUSTOMER MANAGER, Maintenance Solutions-tehtävään Tulet vastaamaan ARROW Novi -kunnossapitojärjestelmän toimituksista osana tuottavuuden kehittämisen toimitustiimiä. Keskeinen osa työtäsi on asiakkuuksien johtaminen ja kehittäminen tuotannon, kunnossapidon sekä päivittäisjohtamisen osalta. Sujuva yhteistyö oman tiimin ja asiakasyritysten kanssa […]

Lue lisää

Nimitys: Jukka Järvi Tech Lead -tehtävään

Jukka Järvi (Ins.) on nimitetty Tech Lead-tehtävään 4.9.2017 alkaen. Jukan vastuulla ovat tuotannon kehittämisen tekniikkaryhmän työnohjaus sekä tuotekehitysprosessin laadun ja testauksen kehittäminen. Aiemmin Jukka on toiminut ARROWlla System Developer tehtävässä. Nimitys liittyy ARROWn ohjelmistokehityksen organisointiin ja kehittämiseen. Samalla nimitys tukee ARROW Operational Excellence- järjestelmäkonseptin toimitusketjun kehittämistä.

Lue lisää