Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

ARROW on nyt Pinja – teollisuuden uudistamisella ja digitalisaatiolla vahvaa kasvua

  Digitalisaation ja teollisuuden uudistamisen kumppani Protacon muuttuu Pinjaksi. Pinjan muodostavat Protacon ja siihen viime vuosina kasvun myötä mukaan tulleet ARROW, SWD, Descal, Netwell, Vision Systems sekä Powen. Pinja on johtava toimija valikoiduissa teollisuuden ohjelmistotuotteissa sekä merkittävä teollisten järjestelmäratkaisujen ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen kumppani. Teollisuuden uudistamisen ja digitalisaation kasvava kysyntä johtuu globaalin toimintaympäristön vaatimasta kilpailukyvyn […]

Lue lisää

ARROWn toimitustiimi kasvaa – Jussi Saikkonen Customer Manageriksi

Kone- ja tuotantotekniikan insinööri Jussi Saikkonen on aloittanut Customer Manager, Productivity Solutions -tehtävässä 17.2.2020. Savonia-ammattikorkeakoulusta valmistunut Saikkonen on opiskellut myös tietojenkäsittelytieteitä Tampereen yliopistossa. Ennen ARROWlle siirtymistä Saikkonen on työskennellyt mm. Suomen Erillisverkkojen palveluksessa tuotehallinnassa, erilaisissa projekteissa sekä IT-palvelunhallintaan liittyvissä tehtävissä asiakasrajapinnassa. Aikaisempaa kokemusta hänelle on kertynyt myös paperiteollisuuden puolelta. ARROWlle Saikkonen hakeutui uusien haasteiden perässä. […]

Lue lisää

Henry Laitinen kunnossapidon Customer Manageriksi

Energiatekniikan insinööri Henry Laitinen on aloittanut Customer Manager, Maintenance Solutions -tehtävässä 25.11.2019 alkaen. Aiemmin työurallaan Laitinen on toiminut mm. suomalaisen energiayhtiö St1:n uusiutuvan energian liiketoiminnassa kunnossapitoinsinöörinä työtehtävien keskittyessä pääasiallisesti bioetanolilaitosten kunnossapidon projekteihin, suunnitteluun ja kehittämiseen. ARROWlle Henry hakeutui hyvien kokemusten siivittämänä. ”ARROW oli minulle tuttu kumppani asiakkaan näkökulmasta. Tämä oli ehdottomasti yksi iso kannustin hakuprosessissa; […]

Lue lisää