Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

Uusi ARROW GEMA on julkaistu – Tuotannon tietovirtojen digitalisoinnilla kilpailukykyä teollisuudelle

ARROW Engineering lanseeraa valmistavalle teollisuudelle GEMA- järjestelmäratkaisun, jonka edistyksellinen teknologia auttaa teollisuutta viemään tuottavuutta ja tehtaan lattiatason prosessien kehittämistä aivan uudelle tasolle. GEMA hyödyntää viimeisimpiä innovaatiota anturiteknologiassa ja pilvipalveluissa, tarjoten ainoana Suomessa yhden käyttöliittymän ratkaisun digitalisoida tuotannossa tarvittavaa tietoa. Ratkaisusta hyötyvät koko valmistava teollisuus, operaattoreista konsernijohtoon. Alansa markkinajohtajana ARROW’lla on vakaa usko, että kevyt ja […]

Lue lisää

MES-ratkaisu Altialle: ”Tämä ei ole vain mittaamisen työkalu, vaan kehittämistä ja johtamista varten”

Asiakkaamme Altian Rajamäen alkoholijuomatehdas aloitti vuonna 2016 merkittävän tietojärjestelmäuudistuksen, osana Altia Renewal -hanketta. ARROW’n toimittama tuotannonseuranta Machine Track MES ja päivittäisjohtamisen järjestelmä Shop Floor Manager olivat tärkeässä roolissa, kun tehtaan viisi pullottamolinjaa ja kaksi hanapakkauslinjaa tuotiin modernin tuotannon johtamisen piiriin. Lue koko Altian casestudy täältä Rajamäen pullottamon järjestelmäuudistuksen yksi tärkeimmistä tavoitteista oli faktatiedon kerääminen ja […]

Lue lisää

Jälleen uusi vahvistus ARROW-tiimiin

Insinööri Ilari Hokkanen on nimitetty Customer Manager, Maintenance Solutions – tehtävään 5.2.2018 alkaen. Hokkasen vastuulla ovat ARROW -järjestelmäprojektien johtaminen, koulutus- ja käyttöönottopalvelut sekä after sales-toimintojen kehittäminen. Aikaisemmin Hokkanen on työskennellyt Arctech Helsinki Shipyard Oy:ssä tuotannonsuunnittelijana vastaten tuotannon konevarustelun aikatauluista, resurssoinnista ja töiden alihankinnoista. ”Vapaa-ajalla harrastelen salibandya, golfia, pyöräilyä, crosfittiä ja muuta urheilua vastapainoksi työlle. Uudet […]

Lue lisää