Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

Mikko Tervala on aloittanut Customer Manager-tehtävässä

Automaatiotekniikan insinööri Mikko Tervala, 33, on aloittanut Customer Manager, Productivity Solutions -tehtävässä 1.1.2019 alkaen. Mikolla on pitkä ja kansainvälinen kokemus projektihallinnan tehtävistä eri teollisuuden aloilta. Aikaisemmin hän työskenteli projektijohtajana kansainvälisissä tehtävissä ACTIW Intralogisticsilla. ”Olen ollut mukana tuotannon kehittämisessä monessa eri roolissa ja useammasta eri näkökulmasta. Siirtyminen ARROWlle tuo mukanaan jälleen uuden näkökulman ja odotan mielenkiinnolla […]

Lue lisää

Joulun aika!

Kiitämme kuluneesta vuodesta ja toivotamme Hyvää Joulua kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme! Kuten aiempinakin vuosina, osoitimme joululahjavaramme hyväntekeväisyyteen. Tänä vuonna olemme tukemassa Hope-yhdistystä, joka auttaa vähävaraisia ja kriisin kohdanneita perheitä. Tukemme on suunnattu erityisesti Jyväskylän alueen perheille. Tarkemmin yhdistyksen upeasta toiminnasta voit lukea täältä. Hyvää Joulua ja Menestystä vuodelle 2019!

Lue lisää

Jälleen uusi vahvistus – Ville Limnell aloitti ARROW toimitustiimissä

Tiedonhallinnan DI Ville Limnell, 37, on aloittanut Customer Manager, Productivity Solutions -tehtävässä 1.12. alkaen. Villellä on vuosien kokemus projektipäällikön, asiakkuuspäällikön ja fasilitaattorin tehtävistä eri ohjelmistoyhtiöissä. ARROWlla Villen tehtäviin kuuluvat ARROW-järjestelmien käyttöönotto-, koulutus -ja kehitystehtävät. ”Ydinosaamistani ovat erityisesti järjestelmäprojektien hallinta sekä asiakkuuksien kehittäminen. Tässä uudessa positiossa ARROWlla odotan tilaisuuksia päästä yhdessä asiakkaan kehittämään tuottavuutta järjestelmien tukemana. […]

Lue lisää