Airpro ja Finavia siirtyivät Novi-kunnossapitojärjestelmän käyttäjiksi

Airpro Oy palvelee päivittäin tuhansia lentomatkustajia tarjoten lentoliikenteen maa- ja matkustajapalveluja 16 lentoasemalla ympäri Suomen sekä Cabin Crew -palveluita myös Pohjoismaissa 1400 ammattilaisen voimin. Airpro on osa Finavia-konsernia ja vanhin Suomessa maapalveluja tuottavista yrityksistä.

Airpro Oy otti käyttöönsä ARROW Maintin kunnossapidon organisointiin sekä liikkuvan kaluston hallintaan syksyllä 2013. Seuraavana keväänä Maint otettiin käyttöön myös Finavialla, joka vastaa Helsinki-Vantaan kenttäkunnossapidosta sekä korjaamotoiminnasta. Uuden kunnossapitojärjestelmän avulla koko konsernin kalustokantaa on mahdollista hallita sijainnista sekä kaluston perustiedoista aina huoltotilauksiin saakka. ”Järjestelmän avulla myös huoltojen tilannetta sekä etenemistä on mahdollista seurata reaaliajassa.”, kertoo GSE Coordinator Markus Mäkinen Airprolta.

Vaikka Maint palveli hyvin molempien yhtiöiden nykyistä toimintaa, päätettiin järjestelmä kuitenkin päivittää uudempaan Noviin. Muutos lähti alun perin liikkeelle Finavian tietohallinnosta, joka halusi selkeyttää konsernin järjestelmäkokonaisuutta ja vähentää päällekkäisiä järjestelmiä. Nyt käytössä onkin vain yksi järjestelmä, joka pitää sisällään sekä Airpron että Finavian kunnossapidon.

Novi otettiin käyttöön Finavian osalta jo alkukesästä 2016. Airprolla käyttäjäkoulutukset alkoivat tammikuussa 2017. Järjestelmä otetaan käyttöön kaikilla 16 lentokentällä ja samalla myös alihankkijat tulevat mukaan järjestelmän käyttäjiksi. Novin avulla alihankkijat pystyvät helposti paitsi näkemään omat työnsä, myös kuittaamaan ne valmiiksi suoraan järjestelmässä.

Novi tuo helpotusta Airprolle, jonka työntekijät pystyvät nyt käyttämään järjestelmää entistä helpommin tabletilla tai kännykällä huonojenkin verkkoyhteyksien päässä. Airprolla vaihdon yhteydessä haluttiin ottaa mukaan myös uusia ominaisuuksia, kuten operaattorikunnossapito, reittihuoltoja sekä sähköpostihälytyksiä tehostamaan nykyistä toimintaa.

Lue koko juttu Airpon ja Finavian Novi-vaihdosta täällä

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi

Botnia Print valitsi ARROW GEMA:n tuotannonohjaukseen ja kehittämiseen

Kokkolassa sijaitseva sanomalehtitehdas Botnia Print Oy on valinnut ARROW GEMA-tiedonkeruujärjestelmän tuotannonohjaukseen ja kehittämiseen. Botnia Printin lehtitehtaalta lähtee päivittäin satoja tuhansia lehtiä levitykseen ympäri Suomea ja muita pohjoismaita. Toimituksen myötä ARROW ja Botnia Print vahvistavat yhteistyötään entisestään. Yritykset ovat toisilleen tuttuja jo vuodesta 2011 lähtien kunnossapitojärjestelmä ARROW Novin myötä. Botnia Print on kerännyt tuotantotietoja päivittäisjohtamisen tarpeisiin […]

Lue lisää

Kangasalan Veden kunnossapitojärjestelmäksi ARROW Novi

Kangasalan Vesi on valinnut ARROW Novi -kunnossapitojärjestelmän ennakoivan kunnossapidon kehittämiseen. Kangasalan Vesi huolehtii toimialueensa hyvänlaatuisen veden valmistamisesta ja jakelusta, sekä jätevesien johtamisesta puhdistettavaksi Tampereelle. Yrityksellä oli tarve päästä standardoimaan töitä ja panostamaan ennakkohuoltoon. Heillä ei ollut entuudestaan käytössä kunnossapitojärjestelmää. “Päätöksemme valita ARROW Novi oli osakokonaisuuksien summa. Tärkeä asia meille oli demoversio, jonka ansiosta saimme tutustua […]

Lue lisää

ARROW-tiimin kasvu jatkuu – Juha Nyholm aloitti Sales Managerina

Kauppatieteiden maisteri Juha Nyholm on aloittanut Sales Manager, Maintenance Solutions tehtävässä 21.5 alkaen. Juhalla on takanaan pitkä työkokemus Expomark Oy:ltä erilaisten teollisuuden tapahtumien myynnin ja kehittämisen parista, jonka kautta myös Arrow on hänelle yrityksenä tuttu. “ARROW:ssa minua houkutteli yrityksen hyvä maine, sekä mahdollisuus kehittää aiempaa osaamistani uudesta näkökulmasta itselleni tutulla alalla. Kiinnostavaa on päästä työskentelemään […]

Lue lisää